ראשוני • עיריית קרית גת מבקשת להרוס בית הכנסת: "תהיה כאן מלחמה"

    דוד לזר 7 Comment on ראשוני • עיריית קרית גת מבקשת להרוס בית הכנסת: "תהיה כאן מלחמה"
    21:11
    07.05.24
    אבי מימרן No Comments on השר אמסלם: "בתקשורת אני מתעדכן יותר מאשר בקבינט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בזמן שמתפללי בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב נאבקים נגד החלטת בית המשפט העליון להרוס את בית הכנסת בעקבות מחלוקת משפטית על בעלות הקרקע שעליה נבנה בית הכנסת – אתר 'קול חי' חושף כי במקום אחר בארץ – מאיימים הדחפורים להרוס בית כנסת הקיים כבר למעלה מ-50 שנה והמשמש כ-300 משפחות – זאת מתחת לאפם של הנציגים החרדים בעירייה.

    בית הכנסת 'עובדיה יוסף' קיים כבר למעלה מ-50 שנה ברחוב הפעמונית 25 בקרית גת. בתחילה הוא הוקם בדירה פרטית של 'עמידר' שנתרמה על ידי תורם ולאחר מכן התגבשה במקום קהילה גדולה המונה כיום כ-300 משפחות – רובם עולי מליליה שבספרד.

    20151116003144 (3)

    כיום, מתנהל במקום סדר יום תורני יומיומי, תפילות מנחה וערבית ושיעורי תורה קבועים, כמו"כ, בימי חודש הרחמים – מתקיים במקום מעמד הסליחות עם משתתפים רבים.

    הסאגה האחרונה החלה, כאשר דחפורים הגיעו למקום בכוונה להרוס את בית הכנסת וזאת בכדי לבנות במקום שני בניני מגורים למכירה.

    "בתחילה הדחפורים חפרו תעלה סביב בית הכנסת, לאחר מכן חפרו בפתח עזרת הנשים ובכך מנעו מהנשים לבוא ולהתפלל, וכעת אנחנו במצב שעומדים להרוס את המקום כולו", מספר אחד המתפללים לאתר 'קול חי'.

    ולתחילת הפרשה, כפי שמספרים מתפללי בית הכנסת, "לפני שנתיים החליטה העירייה להפוך את כל האזור לשכונת מגורים, ובשל כך נדרש להרוס את מבנה בית הכנסת. מששמע על כך אדם (ששמו שמור במערכת אתר קול חי) עולה חדש מספרד, שהיה בא לפרקים להתפלל אצלנו – הוא פנה לעירייה והציג את עצמו כיו"ר ועד בית הכנסת וביקש לקבל קרקע חלופית במקום הקרקע של בית הכנסת הקיים", לדברי המתפללים, "באופן תמוה נציגי העירייה אישרו לו את בקשתו – והוא קיבל לידיו קרקע כ-100 מטר מבית הכנסת – עליה הוא כבר בנה שלד, לאחר שפתח עמותה חדשה שלא כוללת את מתפללי בית הכנסת הוותיקים".

    20151116003144 (5)

    "אותו יהודי, עלה לארץ רק לפני 4 שנים, ובגלל שבית הכנסת קרוי על שם סבו רבי עובדיה יוסף – שהיה צדיק גדול בספרד – הוא הגיע לפעמים להתפלל אצלנו", אומרים המתפללים ל'קול חי', "אבל מעולם לא היה קשור לניהול בית הכנסת, ואת זה ניתן לראות בכל רגע נתון בספרים שניהלנו במשך כל השנים של קיום בית הכנסת. יש לנו ניירת ותדפיסי בנק המעידים על כך".

    עמי ביטון. נציג החרדים

    עמי ביטון. נציג החרדים

    במהלך בדיקת 'אתר קול חי' עלתה טענה כי "נציג שס"ג – התאחדות הספרדים ואגודת ישראל – במועצה עמי ביטון היה אחראי על הקצאת הקרקעות והוא זה שהעביר את השטח לידי המבקש – מבלי לבדוק אם הוא אכן יו"ר בית הכנסת", אולם בשיחה עם הרב מימון הוא מבהיר כי בעיריית קרית גת כל נושא ההקצאות נמצא בידי אנשי מקצוע וכי הוא לא היה מעורב מעולם בנושא הקצאת הקרקע.

    לפני כחודשים תבעו מתפללי בית הכנסת את העירייה בבית המשפט באשקלון בדרישה למנוע את הריסת בית הכנסת, בהחלטת בית הדין נכתב כי "לטענת המבקש, בית הכנסת קיים במשך למעלה מ- 30 שנים ציבור המתפללים בבית הכנסת מונה כ-300 מתפללים, חלקם תושבי השכונה בה מצוי בית הכנסת, חלקם מגישים משכונות אחרות בעיר וחלקם אורחים. שטח בית הכנסת הנו כ- 800 מ"ר".

    20151116003144 (7)

    "בית הכנסת הוקם על שטח ציבורי השייך לעירייה ובסיועה של העירייה. באזור בית הכנסת החלו עבודות בנייה על-ידי קבלן פרטי ופינוי בית הכנסת נדרש לצורך עבודות הבנייה. בין הצדדים נוהל מו"מ בכדי להגיע להסכמות בדבר פינוי בית הכנסת".

    "בתאריך 7/7/15 נשלח מכתב הדורש לפנות את בית הכנסת היות והתשתיות שמתבצעות שם מסכנות חיי אדם".

    "המבקש טוען, כי הדרישה מטרתה פינוי לצורך בניית מבנה דירות ולא סכנת חיי אדם שכן המבנה קיים משך 30 שנים ועד עתה לא נעשתה כל פנייה מטעם העירייה לפינוי המבנה".

    "ביום 19/7/15 התקיימה פגישה בלשכת ראש עיריית קריית גת, מר אבירם דהרי, במהלכה הוסכם, בין היתר, כי בית הכנסת יישאר על כנו עד אשר יוסדר המעבר לבית כנסת ארעי וכי הקבלן לא ייעשה שום פעולה לרבות ניתוק מים וחשמל עד אשר העניין יוסדר. אך לטענת המבקש, בניגוד למוסכם, הקבלן החל עבודתו במקום".

    20151116003144 (9)

    "העירייה ניהלה משא ומתן עם המבקש לפנים משורת הדין ובשל הרגישות משמדובר במבנה בית כנסת, למבקש הוצע מקום חלופי בקרבת מקום, אלא שהמבקש סרב להצעה".

    "המשיבה טענה כי הדרישה לפינוי המבנה נבעה מחשש לשלומם של האזרחים, בשל עבודות הקבלן המתבצעות בסמוך למבנה בית הכנסת. הפינוי היה ידוע למבקש כבר לפני שלוש שנים, מטעם העירייה ניתנו ארכת משך התקופה זהו לצורך איתור מקום חלופי אך אין בכך משום ויתור על פינוי המבנה", כתבו השופטים.

    כעת, מתפללי בית הכנסת לא מתכוונים לוותר, "נתבצר במקום ולא נוותר, אין לנו לאן ללכת, תהיה כאן מלחמה", הם אומרים לאתר 'קול חי'.

    תגובות

    הנציג החרדי הבכיר בעירייה הרב עמי ביטון אומר לאתר קול חי כי מעולם לא פנו אליו לעזרה בנושא וכי הוא אינו מונח בסיפור.

    למרות כל בקשותנו מעיריית קרית גת עדיין לא נמסרה תגובה ואנו נפרסם את תגובתה כשתתקבל.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      די לצביעות כל יום נהרסים בתי כנסת בתוך הערים הכי חרדיות בחסות בתי הדין ואין פוצה פה אני עד להריסת שני בתי כנסת ספרדיים בקרית ספר עי פועלים ערבים ששכרו אותם חרדים בגלל מלחמות של גזענות ופוליטיקה מסריחה… והכל מטאטים מתחת השטיח צבועים חרדיים הכל מותר לכם רק לבגץ אסור…. בושה וחרפה עלמא דשיקרא!!!

    2. 6

      אתר קול חי מוזמן לחשוף מקום נוסף בו עירית אלעד דווקא חרדית הרסה בעבר בית כנסת ועכשיו רוצה ישראל פורוש ראש העיר באלעד להרוס את בית כנסת פקודת אלעזר המשמש מידי יום מאות מתפללים ולזרוק את הספרדים לאיזה חור
      ובדיוק הבית כנסת הספרדי מפריע לו לבנות גן בשטח שקרוב לשם ולא הבית הכנסת החסידי והאשכנזי (שאין לנו שום דבר נגדם)

    3. 5

      האדישות הכמעט מוחלטת של רוב הציבור האמוני במדינת ישראל לגורל קהילת בית הכנסת איילת השחר ממש מקוממת .איך אפשר להותיר קהילה בעם להתמודד לבד מול החלטה נפשעת של הרס ביתם- בית הכנסת בארץ ישראל סביבות ירושלים עיר הקודש ,מנסים למכור אותם "בנזיד עדשים",מה קורה לנו? תראו את הערבים איך הם נלחמים ,על אמונתם ,מה אנחנו פחות מאמנים מהם בצדקת דרכנו? מוכנים לאפשר חילול השם כזה בארץ ישראל ע"י "שלטון יהודי"? אם המעשה הנפשע הזה יצא אל הפועל זה יהיה רק בגלל גורם הפירוד בעם, כל זרם וקהילה לעצמה וכל אחד אומר לעצמו שלום עלייך נפשי .זאת התנהגות שמתאימה לעדרים בסוואנה האפריקנית כאשר כל פעם הטורפים צדים פרט אחר בעדר בעוד כל האחרים ,לאחר מנוסה קצרה ממשיכים לאכול עשב ונושמים לרווחה שזה לא הם, ובצד, להקת הטורפים מפרקת את הקרבן האומלל.הם רק לא מבינים שהיום זאת האיילת שחר ומחר זה הם. מצד שני חברי העדר לא שולחים משלחת לאריות לנהל משא ומתן ,אולי תסכימו לאכול רק חצי איילת.(חכמת החיות) ונשאלת השאלה אם במקרה שלנו אין פה "לא תעמוד על דם רעיך" לאור העובדה שכאנשים בעלי אמונה ורצון ללכת עם האמת עד הסוף, מרגישים במצור ונטישה מצד הכלל, גוברת הסכנה שהמצב יתדרדר לגילויי אלימות קשים וחס ושלום נפגעים בשני הצדדים.כדי למנוע את ההרס ואת סכנת שפיכות דמים ,צריך שיגיעו למקום מסה של לפחות מאות אלפים מאמינים מכל הזרמים , וברוך השם יש זרמים בציבור הזה שיודעים לארגן הפגנות ולהבדיל לוויות בסדר גודל כזה .זה לא מקרה שהשם "איילת השחר" עם משמעותו המיוחדת עלה לכותרות דווקא בתקופה הקשה הזאת יש פה לעניות דעתי מסר גלוי, מבחן וניסיון גדול לעם ישראל. יהי רצון שנצליח ברחמי שמיים לעמוד בו

    4. 4

      לא מדובר בפרסום ראשוני שלכם רדיו דרום והמקומון בקריית גת עוסקים בנושא שוב ושוב מאז חודש אוגוסט. טוב תעשו אם תתקנו את עצמכם

    5. 3

      ראשית אני באמת חייב להודות לגברת בלהה לוטן ורדיו דרום והמקומון על כל המעקב ועל כל התמיכה וגם לרדיו קול חיי. שנית מר עמי ביטון אתה יודע שהורסים המקום ממזמן. אני פניתי אליך אישית לעזרה ולא עיניין אותך לעזור. וגם אם לא הייתי פונה אתה כנציג הדת בעיר אמור להרים קול זעקה ולעשות הכל כדי לעזור. אך אותך זה לא עניין בכלל. אתה עסוק בעצמך וזהו. חברים ביום שני הקרוב יא כסליו 23/11 בשעה ארבע ורבע נערוך כנס זעקה ותפילה. כל מי שמסייע תבוא עליו הברכה.

    6. 2

      לשמחתי יש לנו ראש עיר דתי שדגל על הלכי התורה והוא מישמה רוצה להרוס לנו את בית הכנסת עובדיה יוסף אשר קיים מעל 50 שנה
      איפה הלכי התורה?? ואיפה הדעת??? …

    7. 1

      יש בית הכנסת חלופי שנבנה כ-100 מטר מהמקום! גם עובדיה יוסף שמו אך חדש יותר.
      על מה המהומה.. שיסתדרו עם העירייה עד שהבית כנסת החדש בנייתו תסתיים ויעברו לשמה.

      יש בית הכנסת חלופי שנבנה כ-100 מטר מהמקום! גם עובדיה יוסף שמו אך חדש יותר